torsdag 28. januar 2016

VELG LIVET!!

For mig er livet Kristus og døden en vinning;
Filipperne 1:21

Har gått tilbake i tid, og sett på alle bokmerkene jeg har lagt siden jeg begynte med min bibel app for 4 år siden. Det var mange :)  
                                                       
Men det første bibelmerke jeg la var dette :) Det er faktisk ett av mine favorittvers, eller motto om jeg kan si det sånn :)   
                                                                                                   
Det er slik jeg ønsker at det skal være! Det fikk meg også til å tenke på Adam og Eva i edens have. De fikk vite at visst de åt av kunnskapens tre, så ville de dø. Men slangen gjorde dem klar over at det var ikke akkurat det som ville skje. De ville bare bli mer kunnskapsrike. Men hva skjedde når de fikk mer kunnskap, jo da måtte de sørge for seg selv. Da var det ikke lenger Gud som gav dem det de trengte.

Satan forsøker fortsatt å overbevise menneskene om at de kan leve uten Gud. Men Guds budskap var sant, for livet Adam og Eva bega seg ut på førte til død. For dersom dere lever etter kjødet, da skal dere dø. Men dersom dere ved Ånden tar livet av legemets gjerninger, da skal dere leve. Rom. 8. 13
Så budskapet er det samme i dag, og det er sant! Kjødets attrå er død, men Åndens attrå er liv og fred Rom 8. 6. Frukten Adam og Eva spiste førte til død, ikke en naturlig død som de tenkte på, men de ble fylt av Kjødets attrå. Kvinnen så nå at treet var godt å ete av, og at det var en lyst for øynene. 1. Mos. 3. 6. For første gang tok Eva et steg i egen kraft. Hun fulgte sin egen tanke og vilje, og det førte til død.

Jesus har gitt deg og meg anledning til å bli fri fra den lysten, og velge hans vei igjen ved å ta livet av legemets gjerninger, slik at det som reiste Kristus opp fra de døde også kan levendegjøre våre dødelige legemer ved hans Ånd som bor i oss Rom 8. 11  HALLELUJA!!


Da vil jeg bare stemme i å si; For meg er livet Kristus, og døden en vinning!!

1 kommentar:

Siw sa...

For meg er livet Kristus - den kan jeg mer enn gjerne glede meg over. Jeg må innrømme at jeg ikke roper like høyt om at døden er en vinning... det høres nesten brutalt ut. Men egentlig er det jo bare ordlyden. For det handler om LIVET uansett. Livet både her og i det neste! Klart jeg velger det :-D